czwartek, 11 października 2012

Rogaliki

   Przepraszam, że tyle nie pisałam, ale cały czas siedziałam w szkole do 19 na kursach ;/
 
Na dzień dzisiejszy mam dla was wczoraj pomalowane paznokcie :) Mam nadzieję, że kolor się wam podoba ? :)



Dzisiaj miałam trochę więcej czasu i upiekłam pyszne rogaliki z czekoladą :)








Czas przygotowania: 90 minut
Ilość porcji: 50

Składniki

  • 50 g drożdży(pól kostki)
  • szklanka ciepłego(nie gorącego)mleka
  • mąka ok 1 kg
  • 6 łyżek cukru
  • 3 jajka
  • 3/4 szkl oleju
  • słoiczek marmolady
  • jajko do posmarowania rogalików
Przepyszne rogaliki drożdżowe, niemal rozpłwają się w ustach.

Etapy przygotowania

Do miski wsypujemy ok szklankę mąki. Rozdrabniamy drożdże w ciepłym mleku dodając 3 łyżki cukru. Następnie łączymy drożdze i mleko z mąką mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Kiedy rozczyn urośnie dodajemy do niego pozostałe składniki, mieszamy drewnianą łyżką. Ponownie odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.
Kiedy ciasto podwoi swoją objętość wyrabiamy je rękoma, podsypując mąki(należy pamiętać że ciasto drośdżowe jest elastyczne i nie może być w nim zbyt dużo mąki).
Dzielimy na 4 części, każdą cienko wałkujemy, wycinamy trójkąty, nakładamy marmoladę i zawijamy w rogalik.

Rogaliki układamy na blaszce wyłożonej pergaminem, zostawiamy na ok 15 minut aż napuszą się nieco. Smarujemy roztrzepanym jajkiem. Pieczemy w temperaturze 220

arancione :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz