poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Jabłecznik

Witajcie!
Ten czas przeraźliwie szybko leci :/ Mam nadzieję, że miło spędzacie wakacyjne chwile :D
Wczoraj upiekłam jabłecznik :)
Wszystkim smakowało, co mnie bardzo cieszy :)

Przepis

Składniki:
  • 1/2 kostki masła
  • 1szkl. cukru pudru (ja użyłam zwykłego cukru)
  • 1szkl. mąki tortowej
  • 1/2szkl. mąki ziemniaczanej
  • 3 duże jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka mielonego cynamonu
  • łyżeczka mielonego kardamonu (ja osobiście tego nie dodałam)
  • cukier waniliowy
  • 3 duże jabłka
  • tłuszcz do posmarowania formy

Przygotowanie:

1. Jabłka obieramy i kroimy w ósemki. Usuwamy gniazda nasienne. (ja pokroiłam jabłka drobno)
2. Masło kroimy i miksujemy z cukrem pudrem. Dodajemy po 1 jajku, cały czas miksując. Wsypujemy przesiane mąki wymieszane z proszkiem, cukier waniliowy oraz przyprawy korzenne. Miksujemy na jednolitą masę.
3. Ciasto wkładamy do posmarowanej tłuszczem tortownicy(śr.25cm) [Ja posmarowałam tortownicę margaryną i obsypałam bułką tartą]. Wyrównujemy wierzch i układamy jabłka. Pieczemy ok. godziny        (ja piekłam przez 45 minut) w temp.160 stopni  Celsjusza.





Pozdrawiam arancione :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz