czwartek, 9 sierpnia 2012

Rafaello

       Witam was serdecznie :)

U mnie nic ciekawego się nie dzieje :D Wakacje spędzam leniwie, mam nadzieję, że wy je spędzacie aktywnie i bardzo dobrze się bawicie :)
A teraz coś na osłodę wakacyjnego wieczoru a mianowicie rafaello :)

Przepis:
  • 1 duża paczka herbatników
  • 20 dkg wiórków kokosowych
  • 1op. cukru waniliowego
  • 25 dkg masła roślinnego
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1/2 l  mleka
  • 2 płaskie łyżki mąki pszennej
  • 1 budyń waniliowy
  • 2 żółtka
Polewa kakaowa:
  • 1/3 kostki masła
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1 czubata łyżka kakao
  • 2 łyżki wody

 Żółtka utrzeć z cukrem waniliowym 1/2 szkl. cukru, dodać mąkę, budyń i 1/2 szkl. mleka, całość zmiksować. Resztę mleka gotujemy  z pozostałym cukrem, wlać zmiksowaną masę, gotować, aż zgęstnieje, ostudzić.

Masło miksujemy, dodając po łyżce chłodnej masy budyniowej, wsypać wiórki i wymieszać.

Na dnie blaszki układamy herbatniki, nakładamy masę i powtarzamy czynności do końca składników.

Przygotowujemy polewę kakaową, składniki dokładnie mieszamy i zagotowujemy, gdy polewa ostygnie, rozprowadzić ja na cieście i poprószyć wiórkami. 

A oto moje wykonanie:
 

2 komentarze:

  1. Super blog! ;)
    Zapraszam do siebie: www.pokaze-ci-moj-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :)
    Bardzo często odwiedzam twojego bloga i mi się też twój podoba :D

    OdpowiedzUsuń